Siz gidi uyanıklar..!

'‘Eğer insanlar sadece alışveriş yapsalardı, dünya üzerinde ekonomi dibe vururdu'' diyor pazarlama uzmanları. Farkında mısınız? Durmadan bir şeyler alıp para harcıyoruz.  Sonra da şikayet ediyoruz. Marketler bizleri çekmek için öyle hileler, öyle stratejiler geliştiriyorlar ki.

 

Mesela Erzurum’da bir markete girdiniz. Alışveriş arabasının büyüklüğüne hiç dikkat ettiniz mi? Satın alma dürtüsü oluşturmak içindir. Giriş kısmındaki sebze meyve reyonları ağız sulandırmak, tahta kasalar dalından sofraya hissi vermek, sürekli su püskürtülmesi de sağlıklı ve taze görünüm içindir. Fırından gelen kokularla tükürük bezlerinin çalıştırılması ve düşünmeden alışveriş yapılması amaçlanır.  

 

Pahalı ürünlerin bulunduğu reyonlarda küçük yer karoları kullanılır. Alışveriş arabasının daha çok ses çıkarmasıyla hızlı yürüdüğünüzü düşünerek yavaşlamanıza, raflarda fazla zaman harcamanız hedeflenir. Marketleri sağdan sola doğru gezmenizi isterler. Çünkü sağ taraftaki ürünler her zaman pahalıdır. Pahalı ürünler göz seviyesinde, çocukları çekecek ürünler ise alt raflardadır.

 

 

Yavaş müzikler içeride daha çok kalmanızı, klasik müzik ise daha fazla harcamanız içindir. Kasaların yanına pisboğaz tarafınızı harekete geçirmek için abur cuburlar konulur. Son kullanma tarihi yaklaşan ürün indirime düşürülür ve orta alandadır. Açık mağaza kapıları davet, pencere ve saatsiz mağazalar zamanı unutturmak, 99’lu fiyatlar da ekonomikliği akıllara kazır.

 

Bu arada pratik bir bilgi vereyim. Siyonist ürünlerini boykot etmek istiyorsanız eğer, aldığınız ürünün arkasını çevirin ve ‘P&G, Unilever ve Henkel’ yazıp yazmadığına bakın. Yazıyorsa o ürünü bırakın..! Sonra da alışverişe çıkmadan önce bir av olduğunuzu ve gözünüzü dört açmanız gerektiğini sakın unutmayın.

 

Aksi halde yem olursunuz..!   

 

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.
  • Fahrettin A. 09 Aralık 2023 10:23

    Tebrik ederim güzel anlatmışsınız. Market yöneticiliği yapmış birisi olarak ekleme yapayım. Işığın yansıması ve ürünün taze görünmesi için et balık reyonları beyaz duvarlı ve aynalıdır. Süt ürünlerinin bulunduğu raflar genelde arka duvardadır. Sebebi, tüm marketi geçerek daha fazla şey satın almayı sağlamaktır.

  • Tekin Pinar 08 Aralık 2023 21:08

    Hay yaşa. Çoook güzel yazmışsın.

  • Şükriye Atmaca 08 Aralık 2023 13:32

    İnanılır gibi değil. Markete değil sanki savaş meydanına gidiyoruz. Çok güzel bir konuyu çok güzel anlatmışsınız.

  • necdet kop 08 Aralık 2023 09:16

    Güzel taktikler ve hepimizde yiyoruz. Strateji önemli.