Okuma, yazma, konuşma ve dinleme olmak üzere dört beceride dil yeterliliklerini ölçen Türkçe elektronik sınav, Erzurum 'da ilk kez uygulandı.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yürütülen "Dört Beceride Türkçe Dil Yeterliliklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi Projesi" kapsamında Türkçe elektronik sınav pilot uygulaması Erzurum'da yapıldı. 24-26 Nisan tarihleri arasında Erzurum E-Sınav Merkezi Türkçe Dil Laboratuvarı’nda gerçekleştirilen pilot uygulamada, 7. sınıf öğrencilerine yönelik, Türkçe; okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ölçen sorular soruldu. İlk olarak Ankara'da gerçekleştirilen Türkçe e-sınav uygulaması; Erzurum’un da yer aldığı 15 pilot ilde yapıldı. Sınava; Kâzım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu, Sabancı Ortaokulu ve Ömer Nasuhi Bilmen Ortaokullarından 118 7. sınıf öğrencisi 20’şer kişilik gruplar halinde katıldı.
Erzurum İl Milli Eğitim Müdürü Salih Kaygusuz e-sınav merkezinde gerçekleşen sınava giren öğrencileri ziyaret ederek uygulamayı yakından takip etti. Salih Kaygusuz sınava ilişkin açıklamasında; “Milli Eğitim sisteminde bir ilk olan Türkçe elektronik sınavının pilot uygulamasını Erzurum’da hayata geçirdik. Sınavın ardından elde edilen veriler kullanılarak mevcut durum görülecek ve bu veriler ile Türkçe’ deki her bir beceri ile akademik başarı arasındaki ilişkiler incelenebilecek. Bakanlığımız alınacak dönütlere göre Türkçe eğitiminin güçlendirilmesini amaçlıyor. Bu sınav 2023 Eğitim Vizyonu hedeflerimiz için oldukça mühim bir yer teşkil etmekte. Zira ölçme değerlendirme sistemimiz ezberci, klasik mantıktan uzaklaşıp öğrencilerimizin kavrama, yorumlama, analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey düşünme becerilerini ölçen bir şekle çevrilecek. Bunun için de Türkçe’nin dört temel dil becerisi olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanlarında öğrencilerimizin bulunduğu noktayı görüp stratejimizi ona göre belirlememiz ve kendimizi geliştirmemiz gerekli. Bu nedenle Türkçe’nin fotoğrafını çekme noktasında bu sınavı çok önemsiyoruz.” dedi.