"Bu bölümlerde okuyan görme engellilerin farklı yöntemler kullanması gayet doğal.
Görsel becerilerin olmaması sebebiyle yaşanan problemlere ek olarak, bunlardan ötürü öğrenme sürecinde yetersizlik hisseden görme engellilerde, geride kalma endişesinin yaratmış olduğu ruhsal sorunlar ortaya çıkabilir. Görme engelli öğrencilerin mesleki eğitimlerinde en çok ihtiyaç duyacağı kaynak, kuşkusuz ki nota materyalleridir. Braille nota materyallerine erişiminde yaşanabilecek olası sorunlar da öğrencilerin şevkini kırabilir, çözüm yolu bulmayı zorlaştırabilir, bu doğrultuda mesleki eğitimleri sekteye uğrayabilir" şeklinde konuştu. Kendisi de görme engelli olan Alpaslan ise, kaynak yetersizliği nedeniyle önyargılara maruz kalan görme engellilerin müzik alanındaki eğitim kurumlarına kabul edilmek istenmediğini ancak gelişen teknoloji sayesinde nota erişilebilirliğinin mümkün olduğunu söyledi.
Alpaslan, "Görmeyen öğrenciler, müzik eğitimlerinde Braille (kabartma) sisteminden faydalanmaktadır. Braille sistemi, alfabede kullanılan harflerin yanı sıra müzikte gerekli olan işaretleri de kapsamaktadır. Bu sistemin başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu gelişim sürecinin sonucunda müzik yazısında nota ve müzik işaretlerinin tamamı sistemde kullanılabilmektedir. Teknoloji bu notaların erişilebilir olarak üretilmesinde kolaylık sağlamaktadır ve görme engellilerin bu konudaki sorunlar ortadan kalkmıştır" sözlerini kullandı.