Erzurum Haber Girişi : 30 Nisan 2024 16:12

Kamu kurum personeline CİMER eğitimi

Kamu kurum personeline CİMER eğitimi

Valiliğimiz tarafından hizmet içi eğitim seminerleri kapsamında planlanan “CİMER Eğitim ve Bilgilendirme Semineri” Atatürk Üniversitesi 15 Temmuz Milli İrade Salonu’nda gerçekleştirildi.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Durmuş Ersoy’un sunumuyla düzenlenen seminer ile ilimizdeki kamu kurum yönetici ve personeline eğitim verildi.

Seminerin açılış konuşmasını gerçekleştiren Vali Mustafa Çiftçi; öğrenmeyi sürekli hale getirmek, öğrendiklerimizi kamu hizmetine yansıtmak, böylece daha nitelikli bir kamu hizmeti sunmak ve bunun neticesinde de vatandaşımızın memnuniyetini daha üst sıralara çıkarabilmek amacıyla düzenlenen seminer programlarının devam edeceğini belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Anayasal bir hak olan dilekçe kanununa göre vatandaşlarımız dilek ve şikayetlerini yetkili makamlara iletebiliyorlar. Bunun dışında vatandaşlarımız yine bilgi edinme kanununa göre müracaat edebildikleri gibi son zamanlarda yaygınlık kazanan, özellikle de Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte daha da ön plana çıkan, CİMER kanalıyla kendi talep ve şikayetlerini yetkili idarelere iletebiliyorlar.

Valiliğimize iletilen CİMER müracaatlarıyla ilgili bu müracaatların titiz biçimde incelenmesi, talebin değerlendirilmesi ve zamanında uygun cevap verilebilmesi noktasında bir hizmet içi eğitim ihtiyacına binaen bugünkü seminerimizi düzenliyoruz. Eğitimin faydalı olmasını niyaz ediyorum.”

Vatandaşların talep, öneri ve şikâyetlerini toplayarak karar alma süreçlerine dâhil edilmesini sağlayan CİMER elektronik sisteminin kullanımıyla ilgili eğitim verilen seminerde; CİMER’in kuruluşu, kurum bazlı ve kişi bazlı şikayetlerin dağılımı, işleme alınmayacak başvuru türleri, başvuruların cevaplanma aşamaları, başvuruların gizlilik esasları, başvuru süreci inceleme ve denetimi gibi alt başlıklar ele alındı. Seminere Vali Mustafa Çiftçi’nin yanı sıra Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Durmuş Ersoy ve ekibi, vali yardımcıları, ilçe kaymakamları, kurum amirleri ve kurumların CİMER sorumluları katıldı.

Devlet ve vatandaş arasındaki ilişkinin güçlendirilmesi vizyonu üzerine inşa edilen; vatandaşların istek, öneri ve şikâyetlerini yönetime hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırmasına aracılık eden bir elektronik sistem olan CİMER, ülkemizin demokrasi standartlarının yükselmesi sürecinde önemli bir işlev üstleniyor.

 

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.